SECRETARIAT “COMUNICACIÓ GRÀFICA” i alguns REPTES genials.

SECRETARIAT “COMUNICACIÓ GRÀFICA” i alguns REPTES genials.

Per fi arribava una de les sessions més creatives del Postgrau, centrada en la Comunicació gràfica, ens l’impartia en Marc Montalà, graduat superior en Disseny Gràfic i Gràfica Publicitària a l’Escola Superior de Disseny Llotja i Màster Internacional en Sistemes Interactius per l’Escola Superior de Disseny ESDi.

Ja des de la presentació inicial transmet un plànning molt ben dissenyat J..ens donarà unes pinzellades de D.G per quan ja de ple en el món de la comunicació científica hàgim de negociar o delegar algun projecte als D.G…conèixer les bases d’aquest art per poder dir-hi la nostra o bé parar-li els peus amb una mica de criteri.

Primer de tot ens aclareix :”La comunicació gràfica ( o visual) és aquella on s’usen imatges per a comunicar un missatge”. Així que corrobora la dita d’ “una imatge val més que mil paraules” però tenint en compte que aquesta imatge pot ser: fotografia/tipografia/lettering/iconografia/il.lustració/color/format/àudio/text

+Veiem els “proveïdors de creativitat” que ens porten del client fins al projecte final:

+Seguidament ens presenta les Tipografies més utilitzades i amb les que aconseguim donar l’aspecte buscat al titular:

1-Romanes( Bookman Old Style) ó Romanes (Times New Roman)

Amb serifa i aspecte més clàssic. Amb les seves versions lights, regulars, bold i black.

2-De Palo seco (Arial) ó de Palo Seco (Verdana)

Sense serifa, aspecte molt més simplista.

3-Altres grups (Algerian) ó altres grups (French Script)

De Fantasia-més lliures d’estil-,Script-simulant ser manuals-,Gòtiques-com fetes amb plumilla.

Google Fonts és un bon recurs per escollir tipografia i segur trobar-ne d’adequades que ajudin a emfatitzar el nostre missatge ó intenció

+CONTRAGRAFIAT: En tipografia és aquell espai “buit” entre caràcters o interlineats, susceptible a ser utilitzat a favor de la Comunicació.

T’havies fixat en l’espai pressuntament “buit” entre l’E i la x de FedEx??sorpresa!!

El cas de Toblerone es especialment curiós,i amb les oportunitats que tots hem tingut…considero que difícil de veure. Entre les formes que dibuixen el relleu de la muntanya podem apreciar el perfil d’un ós – emblema de la ciutat de Berna, ciutat natal del creador d’aquesta delícia Theodor Tobler.

+Aspectes a tenir en compte de la tipografia en disseny:

-Escollir una tipografia coherent a la marca/campanya/acció.Tot i que últimament es porta el “feísmo” L

-Fugir de la multi-tipografia. Màxim dues i variar de família amb criteris de jerarquia.

-La tipografia ha de ser versàtil, amb les famílies (Black, bold, regular, light).

-Observar les majúscules i les minúscules( anomenades caixes altes i caixes baixes en l’argot)

-Són importants les jerarquies de composició (titulars, sub-titulars, bodycopies..).Cal picar el text amb “mimo”, amb idea de disseny.

-Les tipografies també són elements visuals i també comuniquen.

+Passem als colors:

Tenim diferents galeries segons si busquem portar el projecte a l’impremta (galeria CMYK) o difondre-ho per pantalla (galeria RGB).En ambdós casos a partir de 3 colors es formen tota la resta.

És molt recomanable formar-se una paleta de colors, així al ser de la mateixa gamma ens donarà una peça més ben acabada. També el disseny d’interiors segueix una gamma cromàtica que mai és a l’atzar.

+Aprenem la vital existència del Manuals Corporatius on es plasmen les regles i els usos per a la marca; l’estructura, el logotip, el tamany, la tipologia de principals i de secundaris, colors afins…

Així aconseguirem que la marca sigui més transversal als ulls de la gent. Quedarà més sòlida i perdurarà la seva identitat al llarg dels anys.

+Per comprendre la composició,els criteris i la coherència visual analitzem el pòster del nostre post-grau ScimComm

Comentem altres campanyes/comunicats que sovint pequen d’excés d’informació , incoherència en les icones…també de webs on falten grans titulars, banners, fotos, frases que involucrin al lector, colors…i altres que creuem els dits perquè no hagin sortit mai a la llum

+Arriba l’hora de la pràctica! Farem mini-briefings, logos en 5 minuts on prima la idea, l’estructura, el disseny..

-…si us dic que tinc una cocteleria chic i vull incloure un gat negre al meu logo….

Mireu les propostes de les company@s del PostGrau! Quanta creativitat en un pim-pam!

Proposta de la Cocteleria real amb Contragrafiat inclòs.

-…si us dic que vull muntar una productora especialitzada en thrillers anomenada “Killed”…

Cada vegada hi ha més bones idees i…gairebé l’encerten!

Proposta real de la Productora. IM-PRE-SSIO-NANT!

Finalment permeteu-me una recomanació ..tot i que a YouTube hi ha molts documentals perfectes per a nutrir 🧠 amb noves idees les ments més creatives sense pagar un euro

Abstract: The Art of Design Paula


Leave a Comment

Your email address will not be published.

*