ImatgeWeb_CEJ

Important!

Aquest concurs consisteix a dissenyar un videojoc. Això vol dir que haureu de definir els personatges, els reptes que es trobaran, els ambients, l’estètica, etc., però no haureu de programar el joc. Tot el que cal lliurar es pot fer amb les plantilles que trobareu a l’apartat Game Proposal.

Com a premi, es programarà el millor videojoc presentat. Així que si guanyeu, podreu jugar al vostre propi videojoc!

Calendari

El concurs Científics en joc es desenvoluparà durant el curs escolar 2017-2018. Hi haurà dos lliuraments obligatoris, un al principi i un altre al final del concurs.


Voleu tenir retroacció (o feedback) de la vostra proposta de disseny a mesura que avança el concurs?

Els lliuraments es podran fraccionar en diversos lliuraments intermedis, en funció de les necessitats de cada participant i d’acord amb el calendari proposat.

D’aquesta manera, a mesura que avanceu en el disseny del videojoc, podreu rebre comentaris i suggeriments.

 

El calendari serà el següent:


Fins al 16/02/18 de 2018
Període d’inscripció

Fins al 02/03/2018

Lliurament obligatori
Anàlisi dels jocs existents, tria del personatge i inici del Game Proposal (descripció general del joc)

Fins al 23/03/2018

Lliurament opcional
La narrativa del joc (I): desenvolupament dels personatges, escenaris i mapa d’espais


Fins al 20/04/2018

Lliurament opcional
La narrativa del joc (II): desenvolupament de la història i trencaclosques, accions del joc i objectius d’aprenentatge

Fins al 04/05/2018

Lliurament obligatori
Lliurament de la proposta final del disseny del videojoc (incloent el disseny gràfic i sonor i mood board. En cas que no s’hagin fet els lliuraments opcionals, es lliurarà la proposta completa en aquesta data.)

24/05/2018

Assistència obligatòria
Celebració de la gala de lliurament de premis (L’organització demanarà confirmació d’assistència a totes les escoles finalistes.)

Inscripcions

Període d’inscripció obert. Us podeu inscriure en el formulari següent:

Formulari d’inscripció a Científics en Joc

Valoració dels “Personatges en joc”

Benvinguts al concurs Científics en joc. En aquesta fase haureu de jugar als jocs que trobareu al web del projecte Personatges en joc i valorar-ne l’experiència. Els formularis de valoració s’han d’omplir a títol individual. Tal com estableixen les bases, haureu de valorar un mínim de 2 jocs.


Manual de disseny de videojocs

Aquí teniu, dividit per capítols, el manual de disseny de videojocs que hem preparat per ajudar-vos a participar en el concurs.

Atenció: en aquesta segona edició del concurs no es treballarà amb el capítol 6 del manual de disseny de videojocs.

Material de suport per al professorat
Per facilitar el treball a l’aula en aquesta segona edició també disposareu de dos documents addicionals.


Game Proposal

Aquí trobareu les plantilles per completar la vostra proposta de disseny de videojoc. Recordeu que els lliuraments intermedis són opcionals i que només hi haurà dos lliuraments obligatoris, un al principi i un altre al final del concurs.


Treballareu sempre amb un únic document que contindrà totes les plantilles. L’haureu d’anar omplint per a cada lliurament (sigui obligatori o opcional) fins que tingueu el document final.

Hem pautat el document perquè us sigui fàcil treballar-hi, amb explicacions que us ajudaran a completar-lo.

A l’hora d’emplenar les diferents plantilles, us recomanem que us ajusteu a la llargada de text indicada a cada casella.

A la capçalera del document, hi haureu d’escriure el nom del joc i els noms dels autors.


Consta de les parts següents:

1. Tria del personatge i descripció general del joc

Correspondència amb el capítol 2 del manual:«Tot comença amb una idea…».

Lliurament obligatori fins al 02/03/2018.

2. La narrativa del joc (I): els personatges, escenaris i mapa d’espais

Correspondència amb el capítol 3 del manual: «Amb qui i on juguem? Personatges, espais, història i trencaclosques.»

Lliurament opcional fins al 23/03/2018.

3. La narrativa del joc (II): la història, trencaclosques, accions principals del joc i aprenentatge durant el joc

Correspondència amb el capítol 3 del manual «Amb qui i on juguem? Personatges, espais, història i trencaclosques.»

L’«Aprenentatge durant el joc» no es correspon amb cap capítol del manual. Heu d’explicar què aprendrà la persona que jugui al vostre joc.

Lliurament opcional fins al 20/04/2018.

4. Referències visuals, mood board

Correspondència amb el capítol 5 del manual: Amb quines imatges i sons juguem? El disseny dels videojocs.

Lliurament obligatori de la proposta final fins al 04/05/2018.


Guardonats 2017-2018
El certamen, adreçat a alumnes i mestres de 5è de Primària,
ha comptat amb la participació de gairebé 500 estudiants.

Premi al millor videojoc: Escola Thau Barcelona.

Menció especial a la millor història: Escola Mestre Ignasi Peraire

Menció especial a la millor estètica: Escola La Candela

Menció especial al millor trencaclosques: Escola Jacint Verdaguer

Guardonats 2016-2017
El certamen, adreçat a alumnes i mestres de 5è i 6è de Primària,
ha comptat amb la participació de 25 escoles i més d’un miler d’estudiants.

Premi al millor videojoc: Escola Teresa Salvat Llauradó.

Menció especial a la millor història: Col·legi Episcopal de Lleida

Menció especial a la millor estètica: Escola Mestral

Menció especial al millor trencaclosques: Escola Projecte

Menció especial al valor social de la ciència: Escola La Tordera

[Fotos: Marcelsaball Foto]

Contacte

Si teniu qualsevol dubte, ja sigui abans de començar o durant el concurs, escriviu un correu electrònic a l’adreça cientificsenjoc@eduscopi.com. Us ajudarem en tot el que necessiteu.

Organització

El concurs Científics en joc està organitzat per la Direcció General de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i Eduscopi, entitat dedicada a l’educació i divulgació científica i tecnològica.